Riet- & strohandel
Fax   +31 (0)561 - 451477
Mob +31 (0)6 - 53490132
                Strohandel een andere hoofdactiviteit
Al sinds vele jaren is Riethandel Bijkerk ook actief in de strohandel. Het stro wordt geïmporteerd uit Duitsland en Frankrijk en wordt voornamelijk geleverd aan de bollencultuur. Hier wordt het stro tijdens de wintermaanden gebruikt als afdekmateriaal, zodat de bollen niet bevriezen.

Een foto uit de oude doos: Twee producten in één. De truck is geladen met riet en de aanhanger met stro. Het stro toen nog in kleine pakjes en handmatig opgetast.
In de huidige tijd wordt het stro in grote pakken geperst die met de shovel geladen kunnen worden. In een half uur tijd is een auto nu geladen. Geen handwerk meer, efficiënter en goedkoper.
(Een combinatie, geladen in Groningen, op weg naar een tevreden klant in Noord-Holland.)

( Import van stro uit Duitsland en Frankrijk.)
info@riethandel-bijkerk.nl