Riet- & strohandel
                            Vestigingen Buitenland
Oekraïne onze hoofdleverancier
opslag Ukraine
In Duitsland zijn wij al meer dan tien jaar actief met de oogst, import en verkoop van riet. Wij hebben een nevenvestiging aan de Hauptstrasse 28 in Redebas, een klein plaatsje tussen Rostock en Stralsund. Hier is het hele jaar door een vaste medewerker werkzaam die onze eigen oogst verwerkt en uitlevert aan de Duitse klanten.
Oekraïne. Dit land is onze hoofdleverancier van riet geworden en ook zijn wij daar op het gebied van rietdekken actief. In 2000 zijn wij daar terecht gekomen door een uitwisselingsprogramma tussen de Gemeente Giethoorn en een plaatsje in de Donau Delta, ook wel het Venetië van Oekraïne genoemd. Bezoekers uit Oekraïne kwamen destijds in Giethoorn voor een informatieve reis over het toerisme en ontdekten hier de mogelijkheden van riet. Het gevolg hiervan was dat wij in samenwerking met een tweetal Oekraïnse partners een eigen onderneming hebben opgestart om de kennis van het snijden, verwerken en exporteren van riet over te brengen. Door deze nauwe samenwerking met de plaatselijke samenleving kunnen wij ieder jaar veel riet importeren van een uitstekende kwaliteit. Riet is inmiddels uitgegroeid tot de hoofdbusiness ter plaatse, het toerisme staat nog op een zeer laag pitje.
Rietbinden
Rietveld Donau Delta
Meer rietbinden
Transport per boot